יום שני, 16 במאי 2011

האם שב"ס ממשיך להתנכל לאסיר לאחר שזכה בעתירה.

אחד מלקוחותי יוסי, אסיר עליו כתבתי בחודש שעבר זכה בעתירה שהגשתי בשמו נגד שב"ס. בית המשפט הורה להוציאו לחופשה ראשונה כפי שמגיע לאסיר שסיים רבע מתקופת מאסרו.

היה עלי להאבק באטימות שלא לומר רשעות על מנת שלבסוף יזכה האסיר לחופשה המגיעה לו כדין.

בדרך לזכיה בעתירה הוכח כי שב"ס ומשטרת ישראל הטעו את בית המשפט בטענה כי נגד האסיר יש תיק חקירה פתוח בגין עבירת אלמ"ב (אלימות במשפחה). ומשום כך אין להוציאו לחופשה על פי הנהלים אלא לאחר החלטה של ועדת אלימות המתכנסת פעם בחצי שנה עד שנה.

האמת היא שנגד יוסי מעולם לא התנהלה חקירה בעבירת אלמ"ב.

גם אחרי שבית המשפט קבע משהתגלתה האמת, שהאסיר יצא לחופשה המשיכו גומי שב"ס לעכב את ביצוע ההחלטה בטענות שוא נגד האסיר. פרוט מלא של ההתנכלות ניתן למצוא ברשומה הקודמת שפרסמתי.

בסופו של דבר לאחר פניה נוספת שלי לבית המשפט ונזיפה שספג שב"ס מהשופטת יצא האסיר לחופשה בערב פסח.

מיד לאחר שחזר מחופשתו הועבר יוסי מכלא רימוניםבאופן פתאומי לכלא מעשיהו,  מבלי לתת לו שהות לקחת עימו את חפציו, בגדים ומצעים שנשארו מאחור, רכוש בשווי אלפי שקלים אשר הופקר על ידי פיקוד האגף כשלל בידי אסירי האגף בכלא רימונים. בניגוד לנהלים לא איפסנו הסוהרים את רכושו של האסיר באפסנאות והרכוש נבזז ע"י אסירי האגף.

בהגיעו למעשיהו הזדרזו הממונים לבשר ליוסי כי על אף שיצא לחופשה בעקבות העתירה שהגיש הרי שחופשתו הבאה תשלל ממנו עקב העמדתו לדין בכלא רימונים בגין עבירת משמעת .

ומה היתה אותה עבירת משמעת? שיחת טלפון שגרתית איתי שהיא לגיטימית, אינה נוגדת את הנהלים ונעשתה באופן גלוי.
 אלא שלאחר ששלטונות הכלא אולצו על ידי בית המשפט להוציא את האסיר לחופשה ואף ננזפו על התנהגותם כלפיו הוחלט כנראה להכביד עליו את היד ולהצר את צעדיו.

כאשר נצפה משוחח עם עורך דינו בטלפון נצטווה לסיים את השיחה מיד וללא סיבה. משהשתהה בכך על פי קביעתו השרירותית של סוהר הועמד האסיר לדין ונשללו ממנו זכויות שונות כגון ביקורי קרובים והזכות לערוך קניות של מצרכים אישיים בקנטינה של הכלא.

יחד עם זאת נכתב בגיליון השיפוט כי הדבר לא יפגע בחופשותיו.

פניתי במכתב וביקשתי ממפקד הכלא שיבטל את ההחלטה בהצביעי על חוסר הסבירות שבה. והאסיר דיווח לי בשמחה כי סגן מפקד הכלא הודיע לו שהעמדתו לדין משמעתי בכלא רימונים  לא תמנע את יציאתו לחופשה.

בהכירי את שב"ס לא הופתעתי כאשר למחרת התקשר אלי האסיר בקול חנוק והודיע לי כי אין מוציאים אותו לחופשה והפעם  בנימוק שאסירים העבירו מידע לקצין המודיעין של הכלא שלפיו הוא מאיים על בני משפחתו מתוך הכלא.
האסיר הכחיש בפני את הדברים וגם בני משפחתו אחיו ואמו טענו כי אין ולא היו כל איומים.

מלחמת ההתשה עדיין נמשכת ובקרוב תוגש על ידי עתירה נוספת ותביעת פיצויים אזרחית בגין הפגיעה בזכויותיו של האסיר ואובדן רכושו.





    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה